tisdag 28 december 2010

10.5.2009 11:51:44 Resan till dit

Det var länge sedan jag bevittnade ett pokerparti som var så roligt som denna resas. Blompa och Lillen, som har varit gift i många år, satt och grälade från start till mål (där Blompa kom före Lillen men bara för att Lillen enligt egen utsago, hade låtit Blompa var kvar). När Lillen åkte ut öppnade han sin "vitlöksbomb" dvs någon sorts sallad som han lagat själv. När jag frågade hur mycket vitlök det var i den sade han en vilket verkade lite otroligt tills det visade sej att han inte visste att dom kom i klyftor utan man hade en hel vitlök eller ingen alls.

I bilen ägnade sej Kaptén Alén åt att berätta osannolika historier från hans barndom som om man tänker efter förklarar en hel del om hur han blev.
Danka och Gamla Gubben Greiff turades om att glömma saker som telefon, nycklar, kaffetermos, taktik (danka), låsa bilen, löständer, benskydd och stomipåse (Calle).
Glas-Nordas har på allvar tagit upp kampen med Klen-Viktor om lagets tunnaste efter att han fick "försvullen inbillning" och fick krypa av planen (detta var vid ställningen 2-2 och det blivit allt för spännande för titta).


Andras kommentarer

Jo att spela min Hanoi skiva, men inte att du var i andra bilen (11.5.2009 23:21:44)
Danka - - 79.133.12.118
Ditt svar på kommentaren:


Oj oj detta är inte allt, dagen började med att jag glömde plocka upp Calle. Efter matchen skulle Klen Victor som var färdigt i Åbo plockas upp från sin syster som bodde brevid planen. Detta faktum kom jag i håg när vi checkade in till båten och när jag i all hast kör efter honom glömmer jag att stanna för rödljuset i en korsning. (10.5.2009 12:51:04)
Danka - - 79.133.12.118
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar