tisdag 28 december 2010

31.5.2009 13:17:12 Jag fångade Moby Dick igår






Jag åkte till skivbörsen igår för att titta lite på nya skivor till min samling. Jag hade tyvärr glömt shoppinglistan hemma men man kan ju alltid köpa nåt efter egen smak också.

Det trillade in en hög flickor som tjattrade och tittade på filmer och det blev genast en underlig stämning i butiken. Flickor på en skivbörs är ungefär lika ovanligt som icke-döda på ett antikvariat så Göran och jag klämde in oss i ett hörn och darrade medan de som var närmare dörren flydde hals över huvud. Göran var ju trots allt expidit så han fick sticka upp huvudet bakom disken ibland och svarade enstavigt på frågor.

När så töserna gått igen och ordningen återställts bläddrade jag förstrött vidare bland de nyinkomna vinylerna. Plötsligt hoppar hjärtat över ett slag! Mitt bland skivorna bläddrar jag fram T.N.T. och High Voltage Australien realise!!!! Alltså AC/DC två första skivor som bara släpptes i Australien och som är halvt omöjliga att få tag på! (Notera utropstecknen efter varje mening! Jag skriker fram allt det här!!)! Båda dessa var i så kallat mint condition trots att de var 30 år gamla med det undantag att ägaren hade skrivit "Anton" med tusch på konvolutet! Den ena var dessutom lite skev och svårspelad på första spåret! Ytterligare fanns europeiska High Voltage med orginal omslag samt Let There Be Rock med annat omslag än det vanliga! Jag lyckades dock hindra mej från att köpa rubb och stubb men kom hem medde förstnämnda dyrgriparna för 20e stycket! 



Andras kommentarer

Du kan alltså sälja dem dyrt (eller så kan jag göra det åt dig när du sover) (1.6.2009 10:18:12)
Dezdemona - - 79.133.31.174
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar