onsdag 22 december 2010

22.3.2009 21:05:27 JIK-Sundom IF 0-1

Andra matchen mot Sundom var inte lika bra som den första trots att vi formerade laget med Calle "Ciccinho" Greiff på högerback, John "Roberto Carlos" Segerström på vänsterback och Matthias "Bowyer" Boijer på mittfält.

Första halvleks höjdpunkt var när Lukas öppnade sin Vichy vatten som Jeremia hade skakat ordentligt innan överlämning.

Jag blev lovad att hoppa in i andra halvlek och tyckte nog att 45min var lite väl mycket för min sargade kropp men då Danka försökrade att jag skulle spela mittback så tyckte jag det borde gå. Han slängde raskt in mej på center mittfält. Efter 12minuter var jag så trött och så långt efter i alla situationer att inte ens jag brydde mej om att kasta mej in i några tacklingar. Detta resulterade i att jag förmodligen var den enda spelaren utan gult kort när matchen var över och Gamle Gubben Greiff var som vanligt värst och åkte ut efter en serie av brutala tacklingar. Reprimander från fotbolls förbundet att vänta.

Javisst ja! Sundom vann 1-0 efter att Fredrik nickat bollen över mej och jag inte hann ikapp den trots min allra bästa Transmarvändning.

Andras kommentarer

Saker jag gjort i Sundom: Eldat bildäck. Klappat ett lamm undan en synnerligen illa kastrerad gumse. Ätit janssons frestelse en nyårnatt hos någon vars son spelade i (hör och häpna) Sundoms IF fotbollslag. (22.3.2009 21:22:05)
spöket - - 79.133.17.200
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar