onsdag 22 december 2010

22.2.2009 14:47:31 Vad jag egentligen ville säga

Det jag egentligen tänkt tala om i föregående blogg var skivletandets fröjder, men trillade istället in i ångestens mörka dunkel.

Jag hade ju som jag säkert nämnt en plan på att köpa mej igenom 1001 album som man måste hört och därmed printat ut listan från internet och beta av därifrån.
Men att arbeta efter en 20 sidors lista som är skriven i kronologisk ordning i en butik som är i alfabetisk ordning var sannerligen ingen lätt sak. Man bläddrar bland skivorna och stöter på tex Pere Ubu och då tänker man hmm fanns inte denna på listan, kollar upp årtalet skivan är gjord (vilket är ganska svårt på CD då det lätt kan stå 4 olika årtal på baksidan), bläddrar fram 80-talet i listan och läser -Jo Pere Ubu Modern Dancing och var såg jag nu skivan leta leta där! Nej det var fel. Osv tills man stöter på Meat Puppets och då får man göra samma sak igen.

Mot slutet började jag känna en viss panik då jag ännu inte kommit ut utan skiva någonsin och började desperat fundera på vad jag skulle köpa isåfall. Men som genom en ödets nyck hittade jag Kevin Rowland & Dexys Midnight Runners "Too-Rye-Ay" just när jag skulle ge upp och lyckades därmed imponera en smula på den oerhört svårflörtade Patrik som skötte kassan idag. Slutet gott allting gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar