onsdag 22 december 2010

6.4.2009 19:32:08 Utlandsresa 3

Eftersom Thomas skulle spela match med Börje (ja dom heter faktiskt så) åkte jag till Kallas-Viktor för att titta på förmatch mellan Arsenal och Man City. Om Thomas lägenhet var liten och hemtrevlig så var Kallas-Viktors stor och... spartansk. Vardagsrummet hade soffa, jätte tv och barskåp, allting var vitt, vitt, vitt och där fast en obekant doft i bakgrunden. Efter att tv matchen var slut skulle vi åka med bussen som Kallas-Viktor nogrant kontrollerat att skulle gå om 5minuter och vi hann inte mer än ut innan den körde förbi oss. För att spara lite tid gick vi till nästa busshållsplats som låg minst 10 minuter bort och 100 meter innan vi var framme kom bussen körande. Vältränade idrottsmän som vi är tillryggalade vi sträckan på 8.9 sek och hann precis, jag hävde ut en näve mynt vid chauffören av anfåddhet. "Jag tror du tappade en tia" sade han vänligt var på jag svarade "nej det är minst en tjuga" ty det var en två euro.

Matchen mellan Börje och motståndarna var en typisk div7 match och det var tidvis en välsignelse att solen bländade oss så vi inte såg mittfältet, en tunnel och ett skott blev fastit för fansens favorit. Medan Thomas gjorde något obestämt i omklädningsrummet efter match gick vi andra till McDonalds och handlade, Kallas-Viktor blev alldeles till sej av förtjusning när han såg att kassören hade en "Viktor" namnlapp på sej och berättade högtidligt att han också heter Viktor - Men det gör inte jag, det är inte min skjorta svarade kassören. Vi passade iallafall på att säga "hejdå Viktor" när vi gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar