tisdag 28 december 2010

18.5.2009 11:07:04 Någon borde sona för detta

Nu känner jag mej redo att berätta om hur det går när man låter Krisse bestämma.

Efter att Krisse bytt taktik från tjatande till diskreta förfrågningar med hundögon föll jag för frestelsen och gav mej iväg till världens mest välstädade ungkarlslya. Själva kvällen och det efterföljande krogbesöket är inte så mycket att orda om. Det gick ganska städat till och Krisse försvann vid nåt skede iväg med sina samepolare. Dagen efter däremot!

Runt ett tiden väckte Ia mej och undrade varför mina kläder var avklädda som om dom trillat av mej där jag gått, detta berodde delvis på att det var precis vad de gjort och delvis på att jag spytt på dom (en dubbelburgare). I detta skede trodde jag ännu att det var en vanlig baksmälla som snart skulle passera, boy was I wrong.

Det här skulle innan dagens slut visa sej vara den värsta baksmällan sedan den ökända juldagsfyllan (då jag drack irish coffee och åt spelpjäser). När Man Utd bärgade liga-guldet låg jag på soffan och lyssnade på matchen ty jag blev på tok för illamående av att fokusera blicken på något som helst, ett litet avbrott från detta i den 81min då jag måste på toaletten och kasta upp likt ett avsågat hagelgevär (samma spridning, samma hastighet).

Följande match sov jag mej igenom stärsta delen med bara ett kräkavbrott, den vanliga utvecklingen är må dåligt-spy-må bra, men detta verkade inte vara fallet denna lördag.

Efter fotbollen såg/lyssnade jag på Talladega nights vilket var svårt i mitt tillstånd då de använder fult språk vilket jag har väldigt svårt för då jag mår dåligt, gjorde några tappra försök att vända magen ut och in, gav upp och gick och lade mej i sängen.

När jag vaknade 2 timmar senare var jag äntligen människa och till yttermera visso förevigt botad från all framtida lust till alkohol (lite som sist jag var ut).


Andras kommentarer

fniiiiiiiiis (25.5.2009 10:08:48)
(dez)Demon(a) - - 79.133.31.174
Ditt svar på kommentaren:


Det kunde ha varit värre. Du kunde ha varit M.Utd-fan och gått omkting med en röd,vit, o svart keps formad som en koskit, från tidigt 70-tal på huvudet. Vissa, i min närhet vistande personer, gjorde det och det var nära att det framkallade kräkreflex även hos mig. (18.5.2009 22:24:47)
spöket - - 79.133.31.5
Ditt svar på kommentaren:


Hade du trevligt någon gång under kvällen? Med sällskapet? Om det är JA så möjligtvis kanske det var värt denna hemska upplevelse dagen efter men nja kan det tillståndet någonsin uppfylla kvällensföreupplevelsen? (18.5.2009 19:00:52)
annf - - 79.133.6.186
Ditt svar på kommentaren:


Du kommer ju att glömma den där dagen efter också...man gör det till slut konstigt nog! (18.5.2009 17:39:15)
Susy - - 79.133.20.223
Ditt svar på kommentaren:


Ajdå, det låter ju inget vidare.. :) (18.5.2009 16:38:17)
Leon Osman - - 79.133.3.7
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar