tisdag 28 december 2010

29.4.2009 14:34:44 Slutet gott

Jag vaknade med vissa städplaner, eller jag hade vissa städplaner när jag gick och lade mej och dessa hade inte helt suddats ut efter en god natts sömn. Först fick jag kaffegäster enda från Finlands minsta kommun och när kaffet var drucket och gästen avvinkad dök valborgsmässoafton upp som en objuden gäst. Det är ju minst en vecka sedan Ia påminde mej sist och här står jag utan mjöd! Jag vet en som skall få sina fiskar varma för sin (min?) glömska när hon kommer hem!!

Städplanerna fick tillfälligt läggas på is medan jag sprang runt som ett skollat troll och letade stora mjöd kastrullen. Den återfanns lustigt nog precis där jag satt den förra året vilket Ia påpekade med illa dolt leénde. Flaskorna var åtminstone inte gömda och nu är dom diskade och väntar på mjöden som puttrar på spisen.

Slutet gott mjöd är gott.


Andras kommentarer

Men det lär inte vara klart till Valborg i alla fall! Klant! (29.4.2009 18:29:13)
Susy - - 79.133.20.223
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar