tisdag 28 december 2010

22.4.2009 10:06:59 Intet nytt men var är solen

I dagens allt snabbare samhälle där allt skall gå fort fort fort och nya teknologiska hjälpmedel skaffas för att maximera vår tid står jag brevid och kokar disktrasor. Detta för med sej att mitt bloggande går i en takt som håller stora delar av Österbottens befolkning fem före uppror, men å andra sidan kan jag använda mina disktrasor längre utan risk för "rent hus sjukdomar" (tyfisus i ögonhålan, galopperande språngmask i tarmen och ebola på frukostsmörgåsen). Man kan alltså lätt mäta fördelar mot nackdelar.

Jag har även varit ut i trädgården på inspektionsrunda, det innebär att man går runt och tittar på allt som borde göras för att sen hugga ved för det är konkret och enkelt. Detta förde det goda med sig att jag hittade räffsan som varit borta sedan i höstas och det tråkiga var att jag hittaden när jag trampade av skaftet på den där den låg under en lövhög.

Jag har även sommarbonat och städat undan min "spisfläkt" alltså den som cirkulerar luften från vedspisen. Jag hann inte mer än stänga in den innan det blev så kallt att jag måste elda. Skall det vara så i april??


Andras kommentarer

Tror inte det är aktuellt mera nu när Wolves tog klivet upp. Hade ni misslyckats med det så hade han säkert varit sugen på att pröva vingarna i den stora ligan med mina grabbar... För mig hade han gärna fått komma, de som kommer från Wolves brukar ju utvecklas till ligans bästa på sin position och sedan bli landslagskillar! :) (24.4.2009 14:08:55)
- - 79.133.3.7
Ditt svar på kommentaren:


Den Österbottniska befolkningen har varit i uppror i flera vecka pga den långsamma blogg-takten som råder. Nästan så att befolkningen slutat tro på en bättre tid. Men som tur är kan samtidigt största delen av befolkningen glädjas åt att såväl Sir Alex stroppiga mannar som Abramovitch skrytbygge bestående av 30+ "stjärnor" fått rejäla törnar av den något billigare lagmaskinen från Merseyside! (23.4.2009 16:08:23)
Castillo (kung mot Chelski) - - 79.133.3.7
Ditt svar på kommentaren:


Har du en bula i pannan nu då? Säkert klädsamt í så fall ;) (22.4.2009 16:35:44)
Susy - - 79.133.20.223
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar