onsdag 22 december 2010

18.3.2009 20:18:02 Rätt mycket redan innan nio

Fick en riktig sovmorgon imorse då inget av barnen vaknat innan 8. Redan när jag kom till dagis fick jag skämmas då lilla Miranda (som är jämnårig med lilla v) var söt som en rosenknopp medan lilla v hade ögoninflammation och en allergisk reaktion så han såg ut som en spetälsk.

När jag var hemma och småpysslade ringde det från ålandstidningen och dom undrade vad jag tyckte om den nya barnomsorgslagen som jag inte hört talas om. Hmm...Jo...Eller fast kanske int? Svarade jag tvärsäkert. När jag frågade dagistanterna vad det rörde sej om lät det inte alls som det jag svarat på. Till yttermera visso visade det sej senare att reportern inte hade fått tag på en enda annan Lemlänning med dagisbarn så jag får väl stå för hela Lemlands åsikt antar jag. Extra synd då att den är tagen ur luften.

Lilla o´s sen länge försenade potträning fortskrider långsamt (kiss på foten har visat sej vara en inneboende rädsla ända sedan förra försöket), denna gång blev han så arg på mej att han skrek "mamma säger du e dum" upprepade gånger. Undrar just vad de där två pratar om bakom min rygg?

Till sist var det fotbollslekis där enda missräkningen var att jag upptäckte att jag hade jeans på mej. Lite som att upptäcka att man är utan byxor fast tvärtom.

Andras kommentarer

He he, jag har snart vintersemster, ska jag komma och lära honom mera braiga saker han kan underhålla dej med under dagarna?? För nu kan jag ju inte hälsa på Ia när jag är ledig *buhuuuuu* (18.3.2009 20:49:03)
Susy - - 79.133.20.223
Ditt svar på kommentaren:


Angående fotboll + jeans kan jag berätta att en vän till mig när han var ca 14-15 år blev kallad till en distriktslags uttagning i fotboll. Detta skedde på vintern i en icke uppvärmd sandplans hall. Döm om kompisens förvåning när han skulle byta om, och han råkat glömma sina fotbollsbyxor hemma. Detta resulterade i att han fick köra uttagningen i jeans, med fotbolls strumpor då förstås utanpå byxorna uppdragna till knäna. Ja just det, jag glömde kanske säga att han INTE blev kallad till någon mer uttagning.. :) (18.3.2009 20:32:10)
Jo - - 79.133.3.7
Ditt svar på kommentaren:


Garv: "mamma säger du e dum" garv, ungar kan (snappa upp) de :D (18.3.2009 20:24:00)
Susy - - 79.133.20.223
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar