onsdag 22 december 2010

16.3.2009 09:55:58 Den bästa fre 13

I fredags fick jag det odelade nöjet att börja sent och sluta tidigt. Ia hade arbetsintervju klockan 10 och min roll var som vanligt chaufför och barnpassare.

Medan Ia charmade förklädet av mattanterna i Ytternäs träffade jag min mamma, Citas mamma, nån jag inte känners mamma (Elspeth) och en rasande trevlig liten städerska som knappt hade tid att slita sej från moppandets fröjder. Krisse höll sej gömd och svarade inte i telefonen.

Efter att Ia tagit alla med storm och fått jobbet åkte vi på tusen små ärenden, sen och jobba en stund och så sluta tidigt för att fylla i blanketter i tusental på kommunkansliet.

Ett bra dagsverke.

Andras kommentarer

Njäää, inte behöver du väl stänga av din telefon. Däremot att ha den på ljudlös behöver inte alls vara någon dålig idé eftersom jag KAN börja tänka i annorlunda banor ju senare på dygnet vi befinner oss! (16.3.2009 20:26:22)
- - 79.133.3.7
Ditt svar på kommentaren:


Jag höll mig inte gömd! Dilemmat är att det i Ytternäs skola tyvärr inte finns tillräckligt med klassrum i själva huvudbyggnaden, varför det i sin tur helt naturligt blir så att "Krisse får hålla till i baracken totalt avskärmad från omvärlden eftersom han inte vägar säga emot om vi placerar honom där". På grund av denna placering varken ser eller hör jag alla de människor som vi kan råka ha på besök om jag nu inte råkar vara inne i själva skolan. Att jag inte svarade i telefonen berodde på att den låg hemma, och trots att jag bor så nära som jag gör hörde jag den ändå inte ända till klassrummet. Inkommande lördag är det för övrigt igen aktuellt med närpesiska vänners besök och fotbollstittande hela lördagen med tillhörande fokus på vätskebalansen, varför jag nu då igen slänger iväg en inbjudan om intresse finns! (16.3.2009 15:56:55)
Krisse - - 79.133.3.7
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar