tisdag 28 december 2010

31.5.2009 21:06:26 One down 17 to go

Nu har jag (äntligen) avslutat "En man" av Oriana Fallaci. Äntligen dels därför att den naturliga lästiden var vanligare som kretsloppsarbetare (där ingen har vett att uppskatta den) och dels därför att den var ofantligt tråkig i ett par hundra sidor i mitten.

Nu väntar nästa bok. Således väntar också nästa problem!

Av de böcker jag har att välja mellan finns;
4 av Leif GW, 3 av Conn Iggulden (om Julius Ceasar bla),
2 Stieg Larsson (lär ju vara nåt i hästväg),
Roald Dahl Hämnden är min AB, Ann Cleeves Svart som natten,
Guillou Ondskan (han är alltid lättläst och rolig så den kan tagas både först och sist),
Thomas Harris Röd Drake (med Hannibal alltid spännande),
Diana Gabaldon´s sista i tantsnusk sextetten(?) Snö & Aska (1278 sidor jag tror den kan vänta),
Liza Marklund En plats i solen (vad har Annika Bengtzon för sej nu för tiden?),
Peter Englund Stridens skönhet och sorg (om första världskriget tror jag) och
Jenna Jamesons själbiografi Att älska som en porrstjärna.

En salig blandning som synes men nu är frågan var skall man börja?


Andras kommentarer

Ondskan och Röd drake skulle jag rekommendera först....Marklunds var så där. Iggulden och Larssons läste jag alla efter varandra bra de också (även om man vet hur vänskapen mellan Brutus och Ceasar slutar) Trevlig läsning vad du än väljer! (1.6.2009 17:54:24)
E - - 79.133.24.54
Ditt svar på kommentaren:


3 av Conn Iggulden (om Julius Ceasar bla), De är snorbra och Jennas bok bör du inte läsa för IA:s skull eller kanske ändå. Den läsrkar vara riktigt bra (1.6.2009 14:44:20)
Danka - - 79.133.12.118
Ditt svar på kommentaren:


Jag började med första Stieg Larsson för att försöka kontrollera mitt twilightmissbruk. Funkar. (inte). Men boken är bra. (1.6.2009 10:16:39)
Dezdemona - - 79.133.31.174
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar