onsdag 22 december 2010

19.3.2009 15:16:54 Fortfarande med inför sista kurvan

Dagen har i stort fortsatt som jag trodde. Inför kaffestunden fick jag panikstäda en smula, jag brydde mej inte om att dammsuga utan sopade golvet då finmotorik inte brukar vara babysars starka sida. En missräkning skulle det visa sej, lille Noa var finmotorikens okrönte kung och han plockade smulor i parti och minut som han sedan med bistert rynkad panna gav till sin far. Lilla v tyckte att det var så där att ha kompisar över och blev riktigt arg då den främmande babyn tog hans bästa saker som han genast måste återta. Noa tog det hela med ro och kastade bara menande blickar omkring sej när den lille marodören knyckte hans duplo.

Klockan två satte vi av mot dagis och träffade där fotograferna och tog några tjusiga bilder på mej i motljus, mej i medljus, bakljus, uppljus och snedljus allt medan jag knuffade barnen ur bild så de inte skulle stjäla min stund i rampljuset.

Nu är lille v placerad i törnrosa-sömn och jag har en och en halv timme ro innan potatisen skall på spisen.

Andras kommentarer

Lyckliga du! Mitt livs bästa tid var när jag var hemma med småbarn. Jag hade fullt sjå att se bedrövad ut när maken kom hem för att han inte skulle tro att det var lyxsemester. Värst var nog att man blev så isolerad från vuxna. Det var skönt att gå på jobb när det var så dags. (20.3.2009 09:29:04)
Spöket - - 79.133.17.200
Ditt svar på kommentaren:


appropå nagelsoppa...öh... var får man tag i stickade sprättlappar månnetro? (19.3.2009 21:45:58)
sprättlös - - 79.133.30.14
Ditt svar på kommentaren:


Det absolut bästa med att din sambo nu arbetar under samma tak som mig och du därför tillbringar dagarna hemma, är att bloggen lever och växer så den knakar. Nya inlägg och funderingar var och varannan minut! Bra! Jag hoppas din avsikt är att förbli hemmapappa tills den dagen din pensionering står vid dörren och väntar! (19.3.2009 17:09:27)
Steve Bull - - 79.133.3.7
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar