onsdag 22 december 2010

28.3.2009 15:55:39 Oh ljuva morgon!

I fredags var jag ledig, jag hade på förhand bestämt att lille v skulle sova extra länge precis som jag. Lilla v hade bestämt nåt annat. Klockan 06:11 är han inte bara vaken utan rasande, det är 15 minusgrader ute och 12 i sovrummet, jag byter blöja på honom och han kissar inte bara ut över hela golvet utan också ner för mitt ben, jag torkar upp det med min tröja.

I ett fåfängt försök att få honom att somna om lagar jag en flaska blåbärssoppa att av njuta i sängen, det var -10 i köket, blåbärskärnorna fastnar i nappen och han blir varken mättare eller gladare. Till slut somnar han av ren tristess (eller var det bara jag??) men då vaknar hedningen och hans storasyster. Ena minuten står Stora A och skriker utanför sovrumsdörren och i nästa kommer lilla o förbispringande med mina PS2 spel i en enda stor repig hög. När dom sedan gjorde Joakim Von Anka dykningar i mina smutsiga arbetskläder var det dags att ge sej och stiga upp. Det skulle ialla fall inte bli värre.

Andras kommentarer

Fanken glömde ju bort att fara och kasta sten i morse... (30.3.2009 16:32:07)
Susy - - 79.133.20.223
Ditt svar på kommentaren:


Jag är ju morgonpigg juuuuuu... (29.3.2009 14:25:30)
Susy - - 79.133.20.223
Ditt svar på kommentaren:


Nästa vecka har jag semester, ska jag komma över kl. 6 på morgonen på måndag då eller??? Jag kan kasta sten på fönstren så alla ungar vaknar då i alla fall :) (28.3.2009 16:35:36)
Susy - - 79.133.20.223
Ditt svar på kommentaren:


Välkommen till vårdledihetens förunderliga värld där överraskningar lurar runt varje knut *fniss* Förresten, började du torka före eller efter andra gången han kissade? Tänker bara på dina stackars flätor... Om han tänker göra det till en vana kanske vi skulle prova med lite citronspray? Katter vill ju inte kissa där det finns citron, och dom två delar ju både kroppsstorlek och aptit (ja och båda har haft flint) så kanske dom har mer gemensamt? :D (28.3.2009 16:25:45)
ia, smygläser lite blogg... - - 79.133.31.30
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar