tisdag 28 december 2010

2.5.2009 07:53:15 Sköna maj välkommen

1 maj loppisen kändes i år lite bättre än förra året (och det är inte ofta den känns så!).  Förra året var första året som de måste skära ner på saker för att komma undan sopavgifter, men känslan var att de inte riktigt beaktat den gammla regeln om kvalitet och kvantitet utan helt enkelt slopat allt med kvalitet och på så vis fått ner kvantiteten. Nu verkade det problemet åtgärdat och kvaliteten var på plats medan kvantiteten var annorstädes. Jag tycker dock fortfarande att MISE kunde gå in och ta på sig avgifterna för Lions sopor den 2 maj och kanske på så vis få ett litet litet plus i sin stora stora minussamling. Alternativt Renhållningen som åtminstone har råd med lite välgörenhet.

Min isats blev en liten låda halsband (som Ia fick köpa åt mej) medan Ia investerade i en hel bondgård. Lite sugen blev jag på att köpa en Vanilla Ice lp men då den var den enda av lp-skivorna som var köpvärd så fick det vara. Jag undrar lite hur det kommer sej att dom som säljer sina lp aldrig har någon musiksmak? Är det så att dom behåller godbitarna hemma (vilket jag skulle gjort) eller är det så att dom som är intressenrade av lp är mossiga figurer som sitter hemma på lördagkvällar och lyssnar på specialdesignade Londonpressar för att sedan samlas på Skivbörsen veckan efter för att diskutera dom (vilket jag gör)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar