onsdag 22 december 2010

28.2.2009 13:00:26 Speciellt till Krisse

Kära Krisse!

Din idé om en fotbollsdag med dryck var lika enkel och genial som den var svårgenomförd och dåligt timad. Det skulle vara allt för lätt att bara skylla på barn- och familje- angelägenheter så jag skall försöka låta bli.

Det jag hade glömt (eller möjligen förträngt) var att efter förra festligheten jag deltog i, då jag kom hem klockan 10 följande dag, hade jag inte bara givit Ia full vetorätt att hindra mej nästa gång jag ville ut utan också beordrat henne att säga blankt nej. Således är detta ett beslut jag själv tagit i preventivt syfte för en månad sedan.

Skulle man kunna garantera att jag skulle komma hem i tid och inte ta en hoper felaktiga beslut efter att jag inmundigat alkoholhaltiga drycker hade det varit en annan sak, men du vet säkert likväl som jag hur detta kommer att sluta. Man har ju så att säga en "blueprint" nu när man är runt de trettio. Till yttermera visso skulle närvaron av den ökände "Smeden" inte på något sätt öka chansen att några som helst vuxna och/eller förståndiga beslut skulle fattas.

Din idé är som sagt lika genomtänkt och klok som man bara kunde vänta sej av "Närpes mest älskade son"© och jag vill klargöra att detta inte är något jag skulle tveka att kasta mej in i om det inte vore för den dåliga timingen (se stycke 2).

Jag hoppas att vi kunde ordna en liknande sammanstrålning något senare på våren kanske i slutet av mars eller början av april då mitt minne äntligen suddat ut det jag dyrt och heligt lovade den där ödesdigra söndagen i januari. Det skulle jag se fram emot.

Eder tillgivne
Boutros-Boutros Galen 

Andras kommentarer

Med glädje ser jag att jag fått ett inlägg tillägnat enbart mig. Strålande! Jag minns nog du sade igår att du skulle skriva nåt, men jag "hade inte tid" att läsa det då. Ditt val att inte komma igår kändes kanske just då som ett tråkigt beslut, men jag kan garantera att så roligt vi hade det igår, så fantastiskt jobbigt och tråkigt har det varit idag.. Söndagar kan ha en tendens att vara riktigt jobbiga dagar, speciellt efter intag av alkoholhaltiga drycker fredag och lördag! (1.3.2009 21:10:07)
Krisse - - 79.133.3.7
Ditt svar på kommentaren:


Vi slog runt förra helgen, Sabbaton på fredagen, en återställare på lördagen på Dinos 12.15 den slutade för oss med lite stake med att vi stängde Östergårds, för Gammle Gubben Greiff har vi bildbevis på att den slutade vid 17. Du är välkommen med nästa gång, du kanske hänger med lite längre än GGG. ps Smeds var som tur var på skidresa annars hade det inte gått ds. (28.2.2009 22:07:37)
Danka - - 79.133.12.118
Ditt svar på kommentaren:


Ryser vid tanken av förra gången du var ut. Så som du skrämde slag på mej då borde du inte få fara ut på ett halvår, minst! Eller åtm inte så länge det finns snödrivor du kan slockna i *morrar* (28.2.2009 16:01:42)
ia - - 79.133.25.249
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar