onsdag 22 december 2010

9.3.2009 19:22:57 Övervägande sjukt

Åkte till Eckerö idag med en sjuk Jobb-Tommy, han stönade av olust i var kurva och skump. De bygger om Eckerövägen nu.

Många verkar vara sjuka nu jag, Jobb-Tommy, Ia och säkert ganska många som jag inte känner. Jag har så smått givit upp mina försök att meddela när jag inte kan träna utan siktar nu på att meddela när jag kan träna.

På radion var allt som vanligt (dubbel hastighet mot resten av världen) och Frille var sjuuukt avis på mina nya flätor, han började genast kasta vädjande blickar mot Eva.

Ikväll är det Simon & Garfunkel på stereon efter att Ia läst en TP fråga om vilken av deras låtar som skrevs redan 1891. Jag visste vet ni?

Andras kommentarer

Men Peter då visst de bygger om Eckerövägen men det är endast när du åker med mig som du får åka igenom vägbygget när du är på egenhand måste du åka på omfartsvägen! (10.3.2009 09:57:41)
Danka - - 79.133.12.118
Ditt svar på kommentaren:


Lite intressant läsning i ämnet http://sv.wikipedia.org/wiki/Scarborough_fair (9.3.2009 21:31:54)
ia - - 79.133.25.249
Ditt svar på kommentaren:


Kul med musikfrågor. Bra förslag. Själv vet jag inte. Men om det är Scarborough Fair undrar jag om inte musiken är ännu äldre och att det kanske var just bara texten som eventuellt noterades 1891. Melodin har så allmän brittisk, europeisk och t.o.m. nordisk folkmusik-karaktär som kunde gå längre tillbaka i tiden än man egentligen kan spåra - att den kunde vara en variant som s.a.s. flöt omkring i flera versioner i olika länder. Det finns en hel del sådana (som i modern tid blivit kända i någon speciell "hit"-version). El Condor Pasa har jag också antagit är en traditionell låt som man inte vetat det exakta ursprunget till. Men jag kan mycket väl ha fel på båda punkterna. (9.3.2009 20:39:17)
Lasse K. - - 79.133.6.62
Ditt svar på kommentaren:


El condor pasa eller scarbourogh fair..eller är de ännu äldre? (9.3.2009 19:36:47)
E - - 79.133.24.54
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar