onsdag 22 december 2010

16.4.2009 07:17:19 Gårdagen genom en dimma

Jag var på fotbollslekis igår kväll på den ständigt blåsiga Bengtsböle grusplan (färingarna och falklänningarna kommer få en oerhörd fördel om dom tävlar där eller på Godby grusplan). Coach Akerholm konstaterade att vi borde få medalj av folkhälsan för att vi angagerar 24 barn i fotboll medan deras föräldrar går på promenad. Själv funderade jag om man inte kunde filma vår nybörjargrupp och sända som underhållning på ålands tv? Inte så att dom missar och drullar utan mera det att när man släpper dom med blicken i 2 sekunder börja några bygga sandlott och resten försvinner ut i enbusksnåren med bollen.

Gårdagens mest spännande händelse var när lilla o bestämde sej för att riktiga karlar varken skär eller tuggar sin bacon och försökte svälja den hel. Jag lyckades dock hala upp den och ge den till katten.
Gårdagens mest spännande icke händelse var när Stora A´s mjukiskanin Bamse tappade en tand ur sitt fastsydda gap. Den har nu legat i ett glas vatten över natten.

I övrigt har Kjell (eller Gay-Gel som han tydligen är känd som i vissa kretsar) fyllt 30, jag hoppas hans mor haft vett att lägga ut pinsamma bilder i tidningarna. Jag skall även åka på träning idag, jag är ju avstängd två matcher så jag räknar vara i topptrim till hemmapremiären i maj (5 träningar i rad och en träningsmatch är all vinterträning jag behöver).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar