tisdag 28 december 2010

27.4.2009 13:15:17 Ett rent kök i en sund kropp

Det här inläggets enda syfte är att när Ia kommer hem kastar sina grejer på golvet klampar in till soffan och knäcker en öl framför fotbollen så skall hon ha möjlighet att ta reda på varför jag sitter i köket och gråter i förklädet.

Jag har äntligen, efter sju sorger och åtta bedrövelser, städat köket! Det är det rummet som snabbast slammar igen och är svårast att reda upp igen. Tidningar, annan post, tusentals bra att ha grejer och pyssel tar sej obehindrat in utan att någonsin hitta ut. Nu är allt borta (sorterat eller gömt), alla bänkar och fönsterbräden dammtorkade, disken diskad och golvet dammsuget.

Det sistnämnda förde med sej en del egna problem. För det första har någon sprungit iväg med själva mittenröret från dammsugaren vilket innebar att jag fick växla min ställning mellan krum-gumma och regelrätt krypning. Det andra var att jag hittade och utplånade lilla v´s bästa smulgömma. Alla kommer alltså inte att vara nöjda med mitt verk.

Andras kommentarer

Ta rent förkläde på dej så du kan snora i det ordentligt.mmm (27.4.2009 14:01:34)
- - 79.133.26.19
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar